O ile cieplej będzie w garażu dzięki bramie rolowanej?
Brama garażowa rolowana obok uchylnej, segmentowej oraz rozwiernej jest jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań, stosowanych dla otworów w garażach wolnostojących, przybudowanych oraz mieszczących się w bryle budynku. Otwór garażowy jest jednym z największych źródeł straty ciepła, dlatego przed wyborem bramy garażowej konieczne jest dokonanie analizy parametrów produktu. Rolowane bramy garażowe wykazują się ogromną funkcjonalnością, mogą również wpływać na zmniejszenie strat ciepła, co ważne jest szczególnie w przypadku garażu, umieszczonego w bryle domu.
Brama rolowana-dlaczego jest często wybierana?
Efektowna brama garażowa nie tylko zwiększa estetykę, ale pozwala stworzyć spójną koncepcję aranżacyjną zewnętrznej strony budynku. Jeżeli brama garażowa jest umieszczona w bezpośrednim sąsiedztwie otworów okiennych i drzwiowych warto dobrać jej styl i kolorystykę do elementów stolarki. Rolowane bramy garażowe cechują się nowoczesnym designem oraz wysokim poziomem funkcjonalności, docenianym zwłaszcza przez właścicieli niedużych garażów oraz budynków, posiadających niewielki podjazd. Jeśli Twój wjazd do garażu sąsiaduje z chodnikiem, za którym znajduje się jezdnia brama garażowa rolowana z napędem elektrycznym będzie doskonałym wyborem. Jej nowoczesna konstrukcja oraz zastosowanie wysokiej jakości materiałów sprawiają, że brama wpływa na zmniejszenie strat ciepła w garażu, co szczególnie ważne jest w garażach ogrzewanych oraz włączonych do bryły budynku mieszkalnego. Jeżeli ogrzewasz garaż lub dogrzewasz go sporadycznie wybierz praktyczną bramę rolowaną oraz zwróć uwagę na kilka elementów, mających bezpośredni wpływ na zwiększenie temperatury powietrza w garażu.
Ciepły garaż-jaka powinna panować w nim temperatura?
Garaż wolnostojący, który nie jest dodatkowo dogrzewany nie musi być pomieszczeniem ciepłym Przed bezpośrednim kontaktem z opadami oraz przemarznięciem pojazd chroniony jest dzięki odpowiednio dobranej izolacyjności ścian, dachu oraz wysokiej jakości bramie. Jeśli chodzi o garaż dobudowany do domu oraz znajdujący się w jego bryle, konieczna jest eliminacja strat ciepła, która ograniczy wysokość rachunków za energię i ogrzewanie w domu. W garażu, znajdującym się na poziomie domu temperatura powietrza powinna wynosić około 8ºC, nie musi być wyższa. W garażu częściowo zagłębionym powietrze może zostać dogrzane do temperatury około 5ºC. Wartości dotyczą sezonu grzewczego. Poza sezonem grzewczym izolacyjność, wykonana z dbałością o detale pozwala zachować w garażu niższą temperaturę niż zewnętrzna. Warto pamiętać o wentylacji garażu, która zapobiegnie powstawaniu wilgoci w jego wnętrzu. Ciepły garaż w sezonie jesienno-zimowym to możliwość korzystania z niego w celach rekreacyjnych. Można przystosować go na przydomową, mini siłownię, wstawić stół do piłkarzyków lub zawiesić tarczę do darta.
Współczynnik przenikania ciepła-kiedy należy zwrócić na niego uwagę?
Współczynnik przenikania ciepła: U jest wartością, liczbowo określającą przepuszczalność powierzchni, tworzącej przesłonięty otwór, w tym przypadku bramę garażową. Współczynnik przenikania ciepła powinien być jak najniższy. Im niższa wartość U (poniżej 1,0 W m²K) tym brama garażowa cieplejsza. Na wartość U szczególnie należy zwrócić uwagę w przypadku, gdy garaż umieszczony jest w budynku. Oprócz rolowanej bramy garażowej , zamontowanej z ościeżnicą, wyposażoną w przegrodę termiczną należy wyposażyć garaż w szczelne drzwi, prowadzące do wnętrza domu oraz okna o tej samej klasie energetycznej, jaką wybraliśmy do wnętrza domu. Według obowiązujących przepisów: Warunki Techniczne 2021 wartość współczynnika przenikania ciepłą dla bram garażowych, stosowanych w budynkach mieszkalnych wynosi maksymalnie 1,3 W (m²K). Wartość U podana jest dla produktów, oferowanych przez producentów oraz w dystrybucji. Poza nią należy wziąć pod uwagę sposób montażu bramy rolowanej. Eliminacja mostków termicznych oraz zastosowanie automatycznego otwierania i zamykania znacznie ograniczają straty ciepła, pozwalając utrzymać w garażu wyższą temperaturę zimą. Ponadto warto ocieplić miejsce połączenia bramy ze ścianą budynku, zarówno trójwarstwową, jak i jednowarstwową. W celu zachowania odpowiedniej temperatury wewnątrz garażu warto zastosować piankę poliuretanową, doskonale przylegającą do ścian.
Brama rolowana-o ile zwiększy się ciepło w garażu?
Zastosowanie bramy rolowanej, w przeciwieństwie do bramy uchylnej ma za zadanie wpłynięcie na komfort użytkowania garażu oraz estetykę. W niewielkich przestrzeniach brama rolowana sprawdza się pod kątem efektywności, bezpieczeństwa stosowania oraz stanowi doskonałą alternatywę dla bramy segmentowej. Wysoka jakość wykonania, odpowiedni montaż oraz dodatkowo wykonana izolacyjność w połączeniu pomiędzy konstrukcją bramy i ścianami pozwala utrzymać, a nawet zwiększyć temperaturę wewnątrz garażu. Oznacza to niższe koszty ogrzewania i mniejsze rachunki. Temperatura powietrza w garażu dzięki bramie rolowanej może być wyższa nawet o kilka stopni, w zależności od zestawienia z różnymi rodzajami stosowanych alternatywnie bram. Rolowana brama z mechanizmem elektrycznego podnoszenia i opuszczania, ustawiona na dość szybką pracę pozwala ograniczyć stratę ciepła podczas wjazdu i wyjazdu samochodu. Solidna, trwała brama rolowana o odpowiedniej grubości oraz dopasowana szczelnie do połączenia z posadzką zapewni Ci ciepły garaż bez drastycznego wzrostu rachunków za ogrzewanie. Rozwiązanie najbardziej sprawdza się w garażach, połączonych ścianą z pomieszczeniami mieszkalnymi.